Инциденти и катастрофи

На този ден се е случила първата въздушна катастрофа между два самолета

На 7 Април 1922 г. е възникнал първият в историята сблъсък на два самолета между de Havilland DH.18A и Farman F.60 Goliath. Никой от общо седемте на борда не оцелява.

Британската авиокомпания Daimler Airway започва да използва de Havviland DH.18A, два дни преди това. Самолетът носи поща от Кройдън, южно от Лондон за Льо Бург, Париж. На борда са пилот и стюардеса.

Летящ на противоположния маршрут е Farman F.60 Goliath, на тригодишната френска компания CGEA (Compagnie Grands Express Aériens). Самолетът превозва трима пътници (американска двойка и френски гражданин).

Farman F.60 Goliat
Wikimedia

Двата самолета се приближават до Thieuloy-Saint-Antoine, на 110 км. северно от Париж, при неприятни метеорологични условия с дъжд и мъгла, на височина от 150 метра, когато се сблъскват. Шест души загиват при сблъсъка. Един от хората е отведен в близка болница, където по-късно умира от контузиите си.

Предполага се, че и двете летателни средства са следвали маршрута, като са поддържали визуален контакт със земята. По онова време самолетите се ориентират като следват географски забележителности като реки и железници. Докато са били концентрирани въхру намирането на път в мъглата, пилотите не са се видели навреме, за да предприемат маневри.

Това събитие впоследствие води до няколко промени в международните разпоредби със задължението за наличие на радиооборудване във всички летателни средства и до създаването на добре дефинирани и съгласувани въздушни коридори. Според Бюрото за архиви на авиационни произшествия правилата за предимство също не са били еднакви в Обединеното кралство и Франция по време на катастрофата.

Освен това, френската държава създава голяма мрежа от „аеронавигационни фарове“, за да повиши безопасността при полети. Ярките газови или електрически лампи, които се виждат от 25 километра наоколо, помагат на пилотите да намерят пътя си по-надеждно от природните забележителности. Един от тези фарове е поставен на Айфеловата кула.

Търговската авиация ще трябва да изчака Втората световна война и Чикагската конвенция за международна гражданска авиация през 1944 г., за да види развитието на контрола на въздушното движение, какъвто го познаваме днес.

Етикети

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button
Close