Инциденти и катастрофи

EASA адресира откази на двигателя по време на полет поради „разлив на течности в кабината“ при Airbus A350

Агенцията за безопасност на Европейския съюз (EASA) издаде спешна директива за летателна годност (EAD) 2020-0020-E след две събития със самолети Airbus A350, които получават некомандван отказ на двигателя в полет след „разлив на течност“ на контролните табла на самолета.

Въпросните панели са ENG START панел и ECAM контролен панел. Според EAD, след спиране на двигателя, опитите на пилотите да рестартират двигателя са били неуспешни. Въпреки това полетните екипажи успешно кацат на най-близкото налично летище.

Реклама

В единия случай, Delta Airlines Airbus A350-900 е на път за международното летище в Сеул Инчън, Южна Корея (ICN) от летището на окръг Детройт, графство Уейн (DTW) на 21 Януари 2020 г. След инцидент с разлято кафе в пилотската кабина, десният двигател Rolls-Royce Trent XWB изгасва и пилотите на самолета са принудени да кацнат на международното летище Феърбанкс, Аляска, САЩ (FAI).

Вторият инцидент е свързан с Airbus A350-900 XWB на Asiana Airlines, който изпълнява полет OZ751 на 9 Ноември 2019 г. Полетът излита от Сеул (ICN) за летище Чанги в Сингапур (SIN). След около четири часа полет, пилотите правят завой към Манила, Филипини (MNL), защото отново има разлята течност върху контролните табла.

След разследване от производителя, EASA установи, че ръководството за управление на самолета (AFM) се нуждае от изменение, което да показва „забранена зона за течности“ в пилотската кабина. Също така трябва да бъдат посочени действия, които екипажът трябва да извърши, ако подобен инцидент се случи отново.

Директивата за аварийна летателна годност (EAD) е в сила от 7 февруари 2020 г. и се прилага както за моделите A350: -900, така и за –1000.

Източник
aerotime.aero
Етикети

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button
Close