Любопитно

Кратък анализ. Коя компания е най-добра: Boeing или Airbus?

Най-краткия и логичен отговор е: Зависи! И Boeing, и Airbus са имали своите епични върхове и падения. Нека първо анализираме върховете:

Boeing има своята история и принадлежност към правителството на САЩ и военните и е много силна в този сектор. Някои от нейните военни проекти успешно са приложени към търговски пазар. Boeing 747 е един такъв забележителен пример.

Реклама
Miklos Budai

Само по големина, Boeing е огромна компания. Основното му съоръжение в Еверет, близо до Сиатъл, е само по себе си един малък град.

Основната причина Airbus да бъде сформиран като консорциум в Европа (Франция, Великобритания, Германия и по-късно Испания участваха в консорциума) е че беше нито един европейски производител на самолети, не може да да се конкурира пряко с мощта на Boeing, както по размер, така и по мащаб. Това е и силата на Airbus. Крайният пакет Airbus е много по-ценен от сбора на неговите части. Наследството на компанията произлиза от Concorde, но Airbus A300 е първият търговски самолет на компанията. Първоначално A300 има спорен старт, но по-късно придобива много популярност дори в САЩ. Airbus набира огромна скорост, след като представя технологията fly-by-wire, за първи път представена в Airbus A320. Това изцяло променя играта.

Duncan Van Eijsden / Aeronautics Online

Автоматизирането на пилотската кабина и споменатата fly-by-wire технология са уникални характеристики за продажбата на самолети Airbus. С A320 NEO и A330 NEO компанията продължава да увеличава и ефективността на самолетите си.

Сега стигаме до низините:

Airbus A380 е инженерно чудо, но не пасва на модерния модел за пътуване. Следователно, малко са клиентите на Superjumbo, който е построен за модела на хъбовете. Освен това, по дизайн, A380 не може да се конкурира с възможностите на Boeing 747 за товарен превоз. Това накара Airbus да сложи край на програмата. A380 се превърна във финансово бедствие за Airbus.

Моделът А340 също не беше добре приет, като самолет, създаден за дълги полети, с четири двигателя. В днешно време е възможно много ефективно летене с помощта на двумоторни машини като Boeing 777 и B787, които са сертифицирани по ETOPS. Някои дори твърдят, че с изключение на семейство A320, Airbus винаги се е опитвалa да запуши дупките на пазара, оставени от Boeing.

Federico Meraviglia / Aeronautics Online

Но това не означава, че пътят на Boeing е лесен. Сагата със 737 MAX е една от най-големите кризи на компанията и стартира през Март 2019 г. Решението на компанията да построи прибързано 737 се дължи на желанието да се конкурира със семейството A320neo на Airbus.

Добрата новина за Boeing и Airbus е, че тяхната история и имиджът им ги поддържат, въпреки провалите.

Стойността на акциите на Boeing продължава да се задържа след първоначалното падане след катастрофите. Това показва вярата на акционерите в компанията.

Airbus също отбеляза ръст, когато A350 спечели добри пазари след сагата с A380. Airbus придоби и правата за производство на самолети от серия C на канадската компания Bombardier. Самолетът е преименуван на A220. Това позволява на Airbus да придобие още повече място на американския пазар, тъй като самолетът е произведен в американския им завод в Алабама.

Zaref Anderson / Aeronautics Online

В заключение, нито една компания не е най-добра във всички атрибути. И двете компании са много добри в някои ниши. Бъдещето на тези две компании във постоянно променящата се икономика предстои да се наблюдава.

Източник
aeronauticsonline
Етикети

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button
Close