Гражданска авиацияЛетища

Поглед към планираното летище на Варшава на стойност 10 милиарда долара

Варшавското летище „Шопен“ се приближава до максималния си капацитет с огромния годишен ръст на броя на пътниците, зa това Полша иска да построи ново летище. Летище „Солидарност“ във Варшава няма да започне да изпълнява полети до 2027 г и изисква инвестиции от 10 млрд. долара, за да стане реалност. Ще разгледаме плановете за летището и защо Полша се нуждае от такова голямо летище.

Варшава планира ново летище, и то какво. Проекта е за 10 млрд. долара. Летището ще обработва 45 млн. пътници годишно с възможност да нараснат до 100 млн. в бъдеще.

Реклама

Част от причината за голямата идея е да се помогне на LOT Polish Airlines да постигне целта си да утрои броя на пътниците и да развие дългите си полети до Азия и САЩ. Главния изпълнителен директор на полската компания казва:

„Централна Европа се нуждае от подходящ авиационен център. Ние ще бъдем част от планирането и изграждането му. „

Защо е необходимо новото летище?

Понастоящем повечето от пътниците от Централна и Източна Европа трябва да стигнат до Западна Европа, за да се свържат с по-дълги полети. Най-често се използват авиационни центрове в Амстердам, Париж и Франкфурт, което прави по-голямата част от отдалечените дестинации по-дълги с поне една отсечка. Според сайта CAPA в Западна Европа има 62 летища с директни полети до отдалечени дестинации и само 16 в Централна и Източна Европа.

Mapchart.net

Новият летищен център ще даде възможност на пътниците от страните от Централна и Източна Европа да летят директно от Полша до почти навсякъде по света. Страните от тези региони са с най-високият растеж на пътническия трафик в Европа, като Словения и Естония отчитат най-висок ръст на пътниците съответно с 20% и 19% през 2017 година.

Самото Варшавско летище отбеляза най-висок ръст в цяла Европа през 2017 г, като броят на пътниците е нарастнал с 23%. Въпреки големия растеж обаче, летището все още е едно от най-малките в Европа, обработвайки около 15 милиона пътника годишно. Максималният му капацитет е само 20 милиона и се предвижда този капацитет да бъде достигнат в следващите четири години.

Очевидно е, че за да се поддържа растежа, който се наблюдава в региона, е необходимо ново и по-голямо летище.

Планове за летище „Солидарност“

Плановете за Летище „Солидарност“ – Централен транспортен център, включват не само строителство на летище, но и подобрения в инфраструктурата. Тъй като летището ще бъде разположено на около 40 км от Варшава, това ще изисква преконфигуриране и разширяване на полската железопътна мрежа за осигуряване на връзки.

Wikimedia

Пътищата също ще трябва да бъдат подобрени, а дори вече има предложение за нов град в съседство с новото летище. След приключване, новото летището ще замени съществуващото летище във Шопен, като всички функции ще бъдат прехвърлени на „Солидарност“.

Съобщава се, че летището изисква инвестиция от около 9,2 млрд. долара за изграждането му. Включването на подобренията в инфраструктурата ще увеличи сумата до 16 млрд. долара или повече. Строителството е планирано да започне през 2021 г, като планираната дата на завършване е 2027. Когато бъде завършено, летището ще може да поема трафик от 45 милиона пътници годишно.

Дори след като полетите започнат през 2027 г, Полша се надява да добави още фази към развитието, за да увеличи капацитета. През годините ще бъдат построени нови писти и терминали, които да вдигнат максималния капацитет до 100 милиона пътници годишно.

Кои авиокомпании ще използват летище „Солидарност“?

Полската авиокомпания LOT Polish, без съмнение ще бъде един от основните превозвачи, които ще оперират от новото летище на Варшава. 19-та по големина авиокомпания в Европа по брой на пътниците, ще транспортира девет милиона пътници тази година.

Въпреки това, те не са единствените, които ще имат желание да имат база на „Солидарност„. Wizz и Ryanair превозват повече пътници до и от Полша, отколкото LOT. Ryanair, има планове за увеличаване на броя на пътниците в Полша, като целта е 12,5 милиона до края на тази година.

Етикети

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button
Close