Любопитно

Защо самолетите изхвърлят гориво

Всички са чували, че понякога самолетите изхвърлят гориво за да намалят теглото си за кацане. Въпреки че се случва, определено не е често явление. Обикновенно изхвърлянето на гориво се извършва в аварийни ситуации, когато самолета трябва да кацне по-рано от очакваното.

Какво се случва когато самолетите изхвърлят гориво?

Когато самолетите изхвърлят гориво, се освобождават хиляди литри авиационно гориво в атмосферата. Обикновенно горивото се изпарява преди да стигне до земята. Това се случва ако самолета е на достатъчно голяма височина. Затова, когато се наложи такава операция, пилотите се опитват да изхвърлят горивото на максимална височина и се опитват това да не става над населени места.

Реклама

Могат ли всички самолети да изхвърлят гориво?

Не всички самолети могат да изхвърлят гориво. Всъщност много самолети включително Boeing 737 и 757, нямат тази възможност и не се нуждаят от нея. От друга страна Федералните наредби за въздухоплаването изискват определени самолети, като Boeing 747 например да имат система за изхвърляне на гориво. Същото важи за самолети на Airbus : Airbus A330 и A380 могат да изхвърлят гориво, докато A320 не може.

Федералните наредби за въздухоплаването имат специфични изисквания към изхвърлянето на гориво и другата опция, кацания с тегло над допустимото. В крайна сметка, самолетите изхвърлят гориво за да избегнат кацания с тегло над допустимото, тъй като тези кацания причиняват сериозно натоварване върху конструкцията.

Как самолетите изхвърлят гориво?

Системата за изхвърляне на гориво се състои от помпи и клапани. Пилотите изхвърлят горивото, като натиснат превключвателя в кабината, който активира системата. Когато системата се активира, горивото се изпомпва чрез клапани, разположени в крилата. Горивото се освобождава в атмосферата и обикновенно се изпарява напълно.

Wikimedia

Самолетите изхвърлят гориво за да намалят теглото си, но защо?

На първо място, важно е да се отбележи, че максималното тегло на излитане на въздухоплавателното средство е винаги по-голямо от максималното му тегло за кацане. Разликата всъщност е доста голяма. Обикновено самолет, който току-що е излетял за полет на дълги разстояния, ще бъде значително по-тежък от максималното си тегло за кацане, най-вече поради горивото, което самолетът има на борда. Ако самолетът трябва да се приземи скоро след излитането, изхвърлянето на гориво ще го направи по-лек и ще се избегне част от допълнителното натоварване на конструкцията на самолета и колесника. В допълнение, намаленото тегло ще подобри и възможностите на самолета при кацане.

Източник
simpleflying
Етикети

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button
Close